BLINK

We werken op school met  Blink Wereld . Dit is een leerpakket met name voor de zaak- en creatieve vakken.

•  De organisatie van de zaakvakken, wereldoriëntatie en de creatieve vakken heeft binnen Blink Wereld een vast en herkenbaar stramien. In twee jaar tijd komen alle thema’s, die nodig zijn om de doelen voor wereldoriëntatie en burgerschap te dekken voorbij.
  •  Maar nog belangrijker dan de thema’s die de kinderen worden aangeboden, zijn de leerdoelen. Bij de introductie van een nieuw thema worden die doelen goed inzichtelijk gemaakt.
  •  De thema’s bestaan uit 12-20 lessen waarbij kinderen de ruimte hebben voor eigen onderzoek.
  •  De opbouw en  uitvoering van de thema’s, helpen kinderen inzien hoe -wat ze leren- aansluit bij wat ze al weten. Ieder project helpt de kinderen zien dat, hoewel geschiedenis, aardrijkskunde en natuur aparte onderwerpen zijn, ze ook met elkaar verbonden zijn.