Naam van de school

Kbs De Driezwing heeft een bijzondere band met het boerenbedrijf. Het oorspronkelijke gebouw werd  gebouwd op landbouwgrond van de inmiddels overleden boer Bastiaansen. Hij gaf de school bij de officiële opening een ploeg en een driezwing uit zijn landbouwmuseum. De originele driezwing kunt u bewonderen in de gang van onze school.

Een driezwing is een landbouwwerktuig, dat tussen de paarden en de ploeg werd aangebracht om de krachten zo goed mogelijk te verdelen. Het was bedoeld om een jong paard mee te nemen om het trekken van kar en ploeg te leren. De twee geroutineerde paarden, aangespannen aan een tweezwing, namen op deze wijze aan de ‘losse’ zwing een jong paard mee.

Zo is de driezwing een mooi symbool voor onze school, waarin wij als ervaren team het jonge kind meenemen op weg in zijn/haar ontwikkeling.